Logosta peilikuva

Espanjalainen vaatemerkki on tehnyt brändäyksessä historiaa, kertomalla olevansa ensimmäinen yritys, joka kääntää logonsa peilikuvaksi. Näin tämän eka kerran pari viikkoa sitten Jyväskylässä shoppaillessani Halosella. Ensimmäinen ajatus oli, että mitä ihmettä?? Oon tykännyt Desigualin vaatteista ja laukuista, ja menin varta vasten niitä katsomaan. Kesti hetken, ennen kuin omassa mielessäni hyväksyin uuden logon. Vanhassa logossa s-kirjain oli kiepsautettu väärinpäin, mutta nyt on koko logo.

Nuoruudessa kaveriporukassa on hauskuuteltu, kun on luettu sanoja, lähinnä paikannimiä, väärinpäin: sagnaknignok, älyksävyj, irouvanak-ute, annilneemäh, ikknapsuuso neksoknäsmäj… onhan näitä 😀 Onko Desigual nyt laugised?  

Instagramissa Desigual avaa uuden logon taustalla olevaa ajattelutapaa:

”Desigual also expanded on the thinking behind the new logo: ”we changed the logo because we want to be more faithful to what we are. Desigual means creativity. Desigual means seeing life from another point of view. Desigual means inspiring people to take risks and think differently, to go outside their comfort zone.”

Desigual’s chief marketing officer, Guillem Gallego, sheds even more light on the decision. ”The reason why we flipped the ’S’ was because it stood for embracing difference and making a statement, so we’re going to do this to all the letters and be the first brand ever to flip its logo 100 per cent backward.”

Desigual myös vahvistaa, että se lausutaan edelleen samalla tavalla kuin ennenkin. 🙂

Mitä mieltä olet Desigualin uudesta logosta? Mä tykkään siitä <3